http://netbutikken.seges.dk

Kontakt

SEGES, Landbrug & Fødevarer F.m.b.A.
Netbutikken
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N

Tlf. 8740 5500
Fax: 8740 5010

E-mail til Netbutikken

Handelsbetingelser for SEGES Netbutikken

Generelle oplysninger
SEGES
Landbrug & Fødevarer F.m.b.A.
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N
CVR.nr.: 25529529
netbutikken@seges.dk
Telefon: 87 40 55 00

Betaling
Når du handler hos SEGES/Netbutikken – herefter kaldet Netbutikken – kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron og Visa Maestro. Kortgebyrer betales af Netbutikken. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Beløbet, der godkendes, er inklusiv moms, porto og ekspeditionsgebyr.

Hvis du repræsenterer en virksomhed, kan du vælge at betale via faktura. Send en mail til netbutikken@seges.dk med adresseoplysninger, CVR-nummer (evt. EAN-nummer), og du vil snart modtage password til Netbutikken. Dette gælder også udenlandske kunder.

Hvis du allerede har et login til Netbutikken og repræsenterer et landbrugscenter, en skole, et firma eller en boghandel, vil du også kunne vælge at betale via faktura.

Login til Netbutikken
For at få del i de rabatter som vi tilbyder i Netbutikken, f.eks. mængderabatter og rabatter til skoler og boghandlere, SKAL du logge ind.

For at få et login til Netbutikken skal vi bruge følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon
  • E-mail
  • CVR nr.
  • EAN nr. (Elektronisk faktura)
  • Att. person (Nødvendig ved EAN faktura)

Send oplysningerne til netbutikken@seges.dk
Faktura
Faktura sendes pr. mail som pdf-dokument. Hvis du ønsker fakturaen sendt i papirform med almindelig post, skal du betale et gebyr på 25 kr. + moms.

Rykkergebyr/renter
Betales der ikke rettidigt efter faktura/kontoudtog og en påmindelse, pålægges et rykkergebyr på 100 kr. ved 2. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges endvidere rente i henhold til rentelovens bestemmelser.

Priser
Alle priser er gældende udsalgspriser inkl. moms.

Forbehold for prisfejl og udsolgte varer.

Kontroller din ordrebekræftelse
Ved modtagelse af ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, og at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte Netbutikken. Du kan skrive til netbutikken@seges.dk eller ringe 87 40 55 00.

Levering
Alle vores breve og hovedparten af vores pakker sendes med Post Danmark. Større pakkeforsendelser sendes med De Danske Fragtmænd – kontakt netbutikken@seges.dk for priser.

Under normale omstændigheder bliver dine varer leveret tre hverdage efter, vi har modtaget din bestilling. Hvis varen er i restordre, vil du modtage besked, og vi vil sende varen hurtigst muligt.
Fragt
Fragtomkostningerne vil bl.a. afhænge af antallet af varer, deres vægt, hvor varerne skal leveres etc. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer.
Hestevouchers (værdibevis)
Vejledning til værdibevis:

Når din betaling er gennemført i Netbutikken, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Bemærk, at det ikke er din kvittering/værdibevis.

Senest 24 timer efter købet, modtager du endnu en mail fra Netbutikken. I denne mail er vedhæftet en pdf med et værdibevis på den vare, du har bestilt. Dette værdibevis skal indsendes til Sonja Rasmussen, sor@seges.dk sammen med de nødvendige dokumenter for netop din bestilling.

Et værdibevis kan kun bruges én gang. Derfor skal du indsende samme antal værdibeviser, som du har bestilt ydelser.

Skader eller mangler
Du skal gennemgå din ordre ved modtagelsen. Hvis varen er i stykker, når du modtager den, beder vi dig kontakte Netbutikken - netbutikken@seges.dk eller 87 40 55 00. Er varen beskadiget, har du ret til at få en ny leveret, eller hvis dette ikke kan opfyldes, at få dine penge retur. Du skal altid tjekke pakken ved udlevering fra Post Danmark eller Danske Fragtmænd, så du kan reklamere direkte til dem.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret – gælder kun forbrugskøb)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du skal senest 14 dage fra modtagelsen af varen give besked, hvis du fortryder dit køb. Du kan skrive på netbutikken@seges.dk eller ringe til 87 40 55 00. Du skal gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varen skal returneres i forsvarlig emballage. Husk, at du har ansvaret for varen, indtil Netbutikken har modtaget den. Det er kun anbefalet post og pakkepost, der er forsikret. Du skal selv betale omkostninger til returnering af varer.

Du skal vedlægge en kopi af faktura eller anden dokumentation for dit køb.

Du hæfter selv for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at teste varen på almindelig vis, som du ville gøre i en fysisk butik. Er varen brugt kan du derfor ikke forvente at få det fulde beløb retur.

Bemærk! Du kan miste dit købsbeløb, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde end nødvendigt, for at kunne fastslå varens art, egenskaber og virke
  • du ikke har fulgt begrænsningerne i fortrydelsesretten, såsom brudt plombering

Som forbruger er dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig på netbutikken@seges.dk eller på 87 40 55 00.

Læs mere i Købeloven.

Specielt for erhvervsdrivende
Hvis det viser sig, at varen lider af en mangel, skal der reklameres straks, hvis manglen skal påberåbes. Afgives der ikke sådan reklamation, uagtet at køber har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan manglen ikke senere gøres gældende. Hvis den erhvervsdrivende ikke senest 3 måneder efter modtagelsen af varen har meddelt Netbutikken, at man ønsker at påberåbe sig en mangel, kan mangler ikke senere gøres gældende.

Ydelser og varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Varer der er bestillingsvarer eller specielt indkøbt for at opfylde en ordre. Dette drejer sig f.eks. om bestilling af bøger, som skal trykkes specielt til køber.
  • Vouchers, hvor der laves speciel udstedelse. Det er muligt at fortryde, hvis udarbejdelsen af f.eks. hestepas endnu ikke er påbegyndt. Kontakt Sonja Rasmussen, sor@seges.dk
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det indbetalte beløb retur. Hvis du i forbindelse med dit køb har opnået gratis fragt – f.eks. som et led i en kampagne eller andet - fratrækkes rimelige omkostninger til dækning af fragt fra det beløb, du får tilbage.

Tilbagebetalingen sker uden unødig forsinkelse, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Tilbagebetalingen sker til samme betalingskort, som du brugte ved betaling af din ordre. Netbutikken kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.

Vi forbeholder os ret til at frarække omkostninger til betalingsgebyrer, hvis du har betalt med andre kort end Dankort. Du vil få dokumentation for vores omkostninger.

Hvis du nægter at modtage en vare eller undlader at afhente den på posthuset/eller andet udleveringssted, godtages dette ikke som fortrydelse af dit køb, med mindre du har kontaktet os og gjort din fortrydelsesret gældende.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til netbutikken.seges.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos SEGES P/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til netbutikken@seges.dk.

Klageadgang (kun gældende for forbrugskøb)
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til netbutikken@seges.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen: Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, 41 71 50 00, kfst@kfst.dk

Login

Din indkøbskurv

Antal varer: 0
0,00
MasterCard Maestro Visa Visa Electron Dankort eDankort American Express JCB

Besøg vores andre hjemmesider

SEGES Forlag hjemmeside

Bestil programmer fra SEGES Software

Få adgang til det faglige informationssystem LandbrugsInfo.

SEGES, Landbrug & Fødevarer A.m.b.a. • Agro Food Park 15 • Skejby • 8200 Aarhus N • E-mail: Netbutikken@seges.dk • Tlf.: 8740 5500 • Fax: 8740 5010 • CVR: 25529529