Handelsbetingelser for netbutikken.seges.dk

 

SEGES

Landbrug & Fødevarer F.m.b.A.

Agro Food Park 15

DK - 8200 Aarhus N

CVR-nr.: 25529529

SE-nr.: 34199302

 

Telefon: 87 40 55 00

(åbningstid: hverdage kl. 10:00-14:00)

Mail: netbutikken@seges.dk



Aftalevilkår

SEGES har ret til på ethvert tidspunkt at ændre, udvide eller begrænse de tjenester, der stilles til rådighed på Netbutikken. En tjeneste kan trækkes tilbage uden varsel, eller kan være midlertidig utilgængelig på grund af tekniske problemer.

 

Priser

Priserne er dagspriser i danske kroner og inklusive 25 % moms.

 

Forbehold for prisfejl mv.

I tilfælde af udsolgte eller udgåede varer, tekniske problemer, pris- og korrekturfejl eller force majeure forbeholder SEGES sig ret til helt eller delvis at annullere aftalen eller udskyde leveringen.

 

Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig eller militærindkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben af en hvilken som helst art eller omstændigheder i øvrigt, som ligger uden for Netbutikkens kontrol, og som påvirker Netbutikkens muligheder for at opfylde sine leveringsforpligtelser.



Bestilling

Login

For at få del i de rabatter, som vi tilbyder i Netbutikken f.eks. mængderabatter, skal du først oprette en konto. Herefter kan du logge ind i netbutikken og handle kontant med betalingskort med det samme.

 

Leveringsomkostninger

Fragtomkostningerne afhænger af antallet af varer, deres vægt, hvor og hvordan varerne skal leveres. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer.



Betaling

Betalingskort

Når du handler i Netbutikken, kan du betale med Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visaelectron, VPay, CUP og JCB. Kortgebyrer betales af Netbutikken. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Beløbet, der godkendes, er inklusive moms, porto og ekspeditionsgebyr.

 

Betaling via faktura

Hvis du repræsenterer en virksomhed, kan du ansøge om at betale via faktura. Send en mail til netbutikken@seges.dk med virksomhedens navn, adresse, CVR-nummer (evt. EAN-nummer og att. person). Dette gælder også for udenlandske virksomheder med VAT-nummer.

 

Ordrebekræftelse

Du modtager ordrebekræftelse pr. mail straks efter din bestilling.

 

Ved modtagelse af ordrebekræftelsen skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, og at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, kan du skrive til netbutikken@seges.dk eller ringe 8740 5500 i Netbutikkens åbningstid kl. 10:00-14.00.

 

Specielt for værdibeviser (Heste)

Når din betaling er gennemført i Netbutikken, vil du modtage en ordrebekræftelse og dit værdibevis via e-mail. Værdibeviset skal du sende til SEGES Heste, sammen med de nødvendige dokumenter for netop din bestilling.

 

Et værdibevis kan kun bruges én gang. Derfor skal du indsende samme antal værdibeviser, som du har bestilt ydelser.

 

Skal du indsende fysiske produkter sammen med dit værdibevis er adressen: SEGES HESTE, Agro Food Park 15, 8200 Aarhus  

Har du købt værdibevis til digitale ydelser kan du sende dem via e-mail til hestekontoret@seges.dk

 

Faktura

Faktura eftersendes pr. mail som pdf-dokument. Fakturaen sendes, når varen er afsendt fra lager.

 

Hvis du har købt et værdibevis eller en anden service, der ikke er en fysisk vare, vil du modtage fakturaen indenfor en time.

 

Rykkergebyr

Betales der ikke rettidigt efter faktura/kontoudtog og en påmindelse, pålægges der et rykkergebyr på 100 kr. ved 2. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges endvidere rente i henhold til rentelovens bestemmelser.



Levering

Fysiske materialer leveres til den oplyste adresse. Adgang til digitale produkter leveres via mail. Alle vores breve og hovedparten af vores pakker sendes med PostNord. Større pakkeforsendelser sendes med fragtmand. Under normale omstændigheder vil ordrer, der er modtaget inden kl. 12.00 på hverdage, blive pakket og sendt samme dag.

 

Levering via Pakkeshop

Når du bestiller dine varer til levering i pakkeshop, vil de blive leveret til nærmeste PostNord pakkeshop i forhold til din adresse.

 

Du kan følge dine varer via et link ”Track and trace” i din ordrebekræftelse. Hvis du har tastet dit mobilnummer i forbindelse med leveringen vil du også få en sms fra PostNord, når din pakke er ankommet til Pakkeshop. Dine varer skal herefter være afhentet inden 10 dage. Hvis du ikke henter din pakke, bliver den sendt retur til vores lager, og der kan gå nogle dage, inden SEGES Netbutik bliver informeret om, at din pakke er kommet retur. Når vi registrerer din pakke retur, vil din ordre blive annulleret og købsbeløbet for varerne bliver tilbageført til din konto. Du får ikke refunderet de indbetalte leveringsomkostninger.

 

Transportskader – anmeld dem hurtigst muligt

Du skal gennemgå din ordre ved modtagelsen. Hvis varen er i stykker pga. mangelfuld emballage eller hårdhændet behandling af pakken, skal du anmelde transportskaden med billeddokumentation og inden for de første 12 timer efter modtagelsen. Kontakt vores distributør spkontakt@stibo.com.

 

Er varen beskadiget og skaden anmeldt rettidigt, har du ret til at få den ombyttet, eller hvis dette ikke kan opfyldes, få dine penge retur.

 

Specielt for erhvervsdrivende

Hvis det viser sig, at varen har en mangel, skal der reklameres straks, hvis manglen skal påberåbes. Afgives der ikke sådan reklamation, uagtet at køber har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan manglen ikke senere gøres gældende. Hvis den erhvervsdrivende ikke senest 3 måneder efter modtagelsen af varen har meddelt Netbutikken, at man ønsker at påberåbe sig en mangel, kan mangler ikke senere gøres gældende.



Salg til private og virksomheder i Europa

Personer og virksomheder i følgende lande kan handle i SEGES netbutik med kreditkort:

  • Færøerne

  • Grønland

  • Island

  • Sverige

  • Tyskland

 

Personer og virksomheder fra øvrige lande i Europa kan sende en forespørgsel via mail til netbutikken@seges.dk

 

Vi gør opmærksom på, at prisen på forsendelse og leveringstiden ændrer sig, når du bestiller til udlandet.

Vejledende leveringstider:

Sverige: 2-4 dage

Island: 2-4 dage

Tyskland: 2-4 dage

Færøerne: 5-10 dage (med skib)

Grønland: 17-27 dage (med skib)

 

Moms til

Alle private inden for EU skal betale dansk moms.

 

Kun virksomheder inden for EU med et godkendt momsnummer (VAT) skal ikke betale moms. For at udenlandske virksomheder fra EU kan handle i netbutikken uden moms, kræver det, at SEGES har godkendt virksomheden til at kunne handle pr. faktura. Kontakt netbutikken vedr. momsfri handel til virksomheder i EU, send en mail til netbutikken@seges.dk



Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du skal inden for fristen meddele SEGES Netbutik via mail netbutkken@seges.dk, at du vil bruge din fortrydelsesret. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen.

 

Hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du printe den returlabel, som er vedhæftet din ordrebekræftelse, og sætte den på din returpakke. Returlabelen sikrer en nem og effektiv returvareproces, hvor varerne bliver sendt til vores lager på følgende adresse: Stibo Complete, Saturnvej 65, Port 2, 8700 Horsens.

Når SEGES har godkendt returvaren, refunderer vi varens pris, men modregner leveringsomkostningerne med din brug af returlabelen. Hvis du kun fortryder dele af dit køb, vil vi stadig modregne det fulde beløb for levering ved brug af returlabelen. Købsbeløbet modtager du senest 14 dage efter, at vi har modtaget returvaren. Tilbagebetalingen sker til samme betalingskort, som du brugte ved betaling af din ordre.

 

Husk, at du har ansvaret for varen, indtil Netbutikken har modtaget den. Det er derfor vigtigt, at du returnerer varen i forsvarlig emballage, så varen ankommer i salgbar stand.

Bemærk, du kan miste dit købsbeløb, hvis varen har synlige spor efter brug, eller plomberingen er brudt, eller hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

 

Hvis du nægter at modtage en vare eller undlader at afhente den på posthuset/i pakkeshop, vil din ordre blive annulleret, og købsbeløbet på varen ekskl. porto vil blive refunderet.

 

Ydelser og varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

- Varer, der er specielt indkøbt for at opfylde en ordre. Dette drejer sig f.eks. om bestilling af bøger, som skal trykkes specielt til køber.

- Værdibeviser/ vouchers, hvor der laves speciel udstedelse. F.eks. udarbejdelse af hestepas.

- Digitale varer som f.eks. e-bøger og andre varer til download.



Reklamation

Som forbruger er dit køb omfattet af købeloven. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt ved at sende en mail til netbutikken@seges.dk eller ringe på telefonnummer 87 40 55 00.

 

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til netbutikken@seges.dk. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Eksempelvis Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning på www.forbrug.dk



SEGES, 29. januar 2019